Що таке булінг?

Булінг -

це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Причин — безліч, а жертвою може стати кожен, хто не вписався у рамки того чи іншого колективу.


Школярам

Будь-який школяр несподівано для себе,

може опинитись у ситуаціях, коли його

ображають, висміюють або бойкотують.

Або ж навпаки, може сам приєднатися

до тих, хто знущається над іншою дитиною. 

Дуже важко відрізнити звичайну

сварку від булінгу!

Дитину систематично дражнять, не                      приймають у колективі, залякують, 

шантажують або навіть б'ють.

 З булінгом неможливо впоратися                                самотужки.

Не бійся поговорити про проблему

з батьками!

Дорослим

Булінг відрізняється від сварок між дітьми тим, що:

1. Булінг супроводжується реальними фізичними чи психологічними нападами: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджуючи плітки, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.

2. У ситуаціях булінгу завжди беруть

участь три сторони: той, хто переслідує,

той, кого переслідує та ті, хто продовжує.

 3. Булінг негативно впливає на всіх

учасників, на їхнє фізичне та психічне

здоров'я.

4. Булінг може виникати спонтанно, коли несподівано несподівано для себе дитина опиняється

в ситуаціях переслідування, або

приєднується до переслідувача.

5. Якщо булінг відбувся, він може

повторюватись багато разів.

Дитині важко впоратися з булінгом

самотужки. Поговоріть з нею!

 



План заходів щодо протидії булінгу на 2023-2024 н. р.

Назва заходу

Дата проведення

Відповідальний

1

Доводити до відома всіх класних керівників, класоводів про нормативно-правові акти України щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми.

постійно

Директор

2

Забезпечувати неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

Протягом

року

Класоводи,

Класні керівники

3.

В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам.

За потребою

Адміністрація школи

4.

Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

 

Протягом року

педагог-організатор

5.

Проведення виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження булінгу серед учнів школи

За потребою

Класоводи, класні керівники,  заступник директора з ВР

6.

Розміщувати довідкову інформацію щодо соціального і правового захисту постраждалих від насильства та роботи «телефону довіри»

Протягом року

педагог-організатор

7.

Провести в закладі освіти тиждень з протидії булінгу серед учасників освітнього процесу

Вересень-Жовтень

Класоводи,класні керівники, педагог-організатор, психолог

8.

Розмістити на  інформаційному стенді номери телефону гарячої лінії, плакати, щодо протидії булінгу.

Вересень

педагог-організатор

9.

Перегляд відеороликів «Булінг в школі та як з ним боротися», «Діти проти насильства».

Вересень

педагог-організатор

 

10.

Провести з учнями бесіди, круглі столи щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми

ІІ семестр

Класні керівники

психолог

11.

Анкетування, тренінги, бесіди щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми

Протягом року

психолог

12.

Інформацію про проведену роботу розміщувати на сайті школи

Протягом року

вчитель інформатики,  заступник директора з ВР

 

      13.

Взаємодіяти з виконавчими органами у сфері освіти - територіальні  органи (підрозділи) Національної поліції , Охорони здоров’я, Службами у справах дітей та Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

 

Постійно

заступник директора з ВР

     14.

Вжити заходів для надання соціальних та психолого - педагогічних послуг, які вчинили булінг (цькування), стали  його свідками або постраждали від булінгу (цькування)

Постійно

психолог школи

    15.

Узагальнювати та оприлюднювати інформацію  про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Один  раз на навчальний рік

 заступник директора з ВР

  16.

Розроблення плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Щороку

педагог-організатор

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (
цькування)

Реагування адміністрації на випадки булінгу (цькування) в школі здійснюється на таких принципах:

1.      законності;

2.      відкритості та прозорості;

3.      дотримання прав і свобод людини;

4.      поваги та неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

5.      конфіденційності;

6.      взаємодії та співпраці;

7.      невідкладного реагування;

8.      комплексного підходу;

9.      нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Повідомлення, заява про випадки булінгу (цькування) подається на ім’я директора (дотримується конфіденційність).

Відповідно до такої заяви, директор школи видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор школи створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (Далі – Комісія) та скликає засідання. До складу такої комісії можуть входити педагогічні працівники (в тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші заінтересовані особи. Якщо комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної Поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.

У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної Поліції України із заявою.

Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:

1.      діагностують стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування);

2.      за результатами діагностики розробляють план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків або законних представників;

3.      розробляють та реалізують програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

4.      забезпечують надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

 

Зразок заяви про випадок булінгу

Download
Зразок-заяви (1) (4).pdf
Adobe Acrobat Document 191.2 KB

http://www.stopbullying.com.ua/